تابناک: هرچند که علی کفاشیان سال‌هاست مهم ترین پست در استراتژیک ترین فدراسیون ورزشی ایران را در اختیار دارد، اما داستان مدیریت او در فوتبال ایران هرگز بی حاشیه نبوده و طی این سا ل ها بارها و بارها اتفاق افتاده که مدیر خوش خنده ورزش ایران با اظهار نظرهای عجیب و بدون منطقش برای مدتی رسانه های ورزشی را سرگرم کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 29 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزارش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

روزنامه نسل فردا در شماره امروز خود و در صفحه ورزش به نقد عملکرد فدراسیون فوتبال و مدیریت کفاشیان پرداخته است:


هرچند که علی کفاشیان سال‌هاست مهم ترین پست در استراتژیک ترین فدراسیون ورزشی ایران را در اختیار دارد، اما داستان مدیریت او در فوتبال ایران هرگز بی حاشیه نبوده و طی این سا ل ها بارها و بارها اتفاق افتاده که مدیر خوش خنده ورزش ایران با اظهار نظرهای عجیب و بدون منطقش برای مدتی رسانه های ورزشی را سرگرم کرده است.کفاشیان که به خیال خودش با مطرح کردن مباحث طنزگونه و گاها بی اساس جذابیت بیشتری در بین مخاطبان خودش پیدا خواهد کرد در اکثر مواقع صحبت هایی را مطرح می کند که هیچ نشانی از واقعیت ندارد و چون در قالب شوخی و طنز گفته می شود بعدها فضا برای تکذیب آن هم وجود دارد. او همین طور خنده خنده به رکورد 8 سال ریاست بر فدراسیون فوتبال رسیده و از این نظر در تاریخ فوتبال ایران صاحب یک رکورد شده است همچنان بی پول و زیر فشار انواع اتهامات درحالی که نه دولت تمایلی به حضورش دارد و نه مردم از کارش راضی هستند ، با خنده و با سیاست های خاصش به کار ادامه می دهد. کفاشیان که این روزها به واسطه هماهنگی با مدیران آسیایی توانسته نایب رییس فوتبال مرکز آسیا شود این ادعا را دارد که مهم ترین پست اجرایی فوتبال ایران در طی سال های اخیر را به عهده گرفته است حتی اگر در قسمت منطقه ای مرکز آسیا کشورهایی چون ایران ، ترکمنستان ، ازبکستان ، افغانستان و تاجیکستان باشند .البته در این بین موفقیت‌های مقطعی فوتبال ایران هم به کفاشیان کمک کرده و قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا که روز شنبه همین هفته حاصل شد فرصت را برای مصادره عناوین قهرمانی توسط فدراسیون فعلی فراهم کرد و در شرایطی که خود فوتسالیست های بانو از بی‌توجهی فدراسیون فوتبال به خودشان شکایت دارند کفاشیان در کنار جام قهرمانی عکسی به یادگار می گیرد تا در انتخابات آتی فدراسیون از آن به عنوان یک مدرک معتبر استفاده کند. کفاشیان، اما همیشه با خنده از کنار تمام انتقادات عبور کرد و اجازه نداد کسی او را دست کم بگیرد،اما ناکامی های فدراسیون فوتبال تقریبا از همان زمانی شروع شد که کفاشیان بر راس فدراسیون فوتبال قرار گرفت.شکست به عربستان در تهران، اخراج سیاسی-ورزشی علی دایی، ناکامی در کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، انتخاب دوباره افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی، ناکامی در جام ملت‌های آسیا و حذف در مرحله یک هشتم نهایی، اخراج افشین قطبی، شروع تغییرات در مدیریت فدراسیون فوتبال، افزایش انتقادات جامعه فوتبال از مدیریت کلان فدراسیون و... تا اینکه کارلوس کی روش آمد و بخشی از این ناکامی ها را یک تنه سر و سامان داد. او تیم را به جام جهانی برد و تیم ملی را به یکی از محبوب ترین تیم ملی های سال های اخیر بدل کرد. کفاشیان هم زیر سایه کی روش پناه برد و خودش را پنهان کرد، اما از آن به بعد، شکل دیگری از حواشی و دردسرها برایش آغاز شد. ماجرای سربازهایی که با کارت پایان خدمت جعلی بازی می کردند، فساد مالی در فدراسیون، تغییرات غیرقانونی در اساسنامه، تغییر تقویم فوتبال کشور نسبت به فیفا، لابی های پشت پرده برای رسیدن به مسئولیت های جدید در فدراسیون، رقم خوردن نتایج سوال برانگیز، اخراج یکباره مدیران ارشد فدراسیون، درگیری با مسئولان وزارت ورزش و ده ها مورد دیگر فقط نیمی از اتفاقاتی بود که در دوران مدیریتی کفاشیان بر سر فوتبال ایران آمد.

 کارگزار باند اصفهانی ها!
همین چند روز قبل بود که اظهار نظر او در یک شوی تلویزیونی در رابطه با نقش مهدی تاج به عنوان کارگزار باند اصفهانی فوتبال ایران برای یک هفته فضای فدراسیون و سازمان لیگ را تحت تاثیر قرار داد و حتی منجر به دلخوری تاج از کفاشیان هم شد، ولی خیلی راحت مدیر خوش خنده فوتبال ایران چند روز بعد همه حرف‌های خودش را پس گرفت و موضوع را در قالب یک شوخی و خنده تمام کرد ولی همه می‌دانند که علی کفاشیان با همین سبک و سیاق برای سومین دوره مدیریت خودش برنامه ریزی کرده و همچنان به دنبال این است تا امپراطوری‌اش در فوتبال ایران را گسترش دهد. پرونده کارلوس کی روش و دریافت 100هزار دلاری اش از اسپانسر تیم ملی در جام جهانی برزیل هم موضوعی است که به تازگی فاش شده و باز هم کفاشیان با درپیش گرفتن موضعی انفعالی نسبت به این موضوع سعی دارد تا از زیر فشار انتقادات فرار کند. خنده و خنده تنها چیزی است که فدراسیون فوتبال در دوران مدیریت علی کفاشیان تحویل علاقمندان به فوتبال داده و موضوع مهم این است که کفاشیان باز هم در دوره بعدی انتخابات به راحتی و به پشتوانه همین خنده ها برای 4 سال دیگر ریاست فدراسیون را بر عهده 
خواهد داشت.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار